Bevezetés
Jelen dokumentum Pilling Tünde E.V. (székhely: 2371 Dabas, Szent János út 32., adószám: 90564404-1-33, nyilvántartási szám: 59803915, a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett www.tergyogyitas.hu weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) keresztül történő vásárlásokra vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF). A Weboldalon történő vásárlással Ön elfogadja jelen ÁSZF minden pontját.
Szolgáltató adatai
Tárhely szolgáltató adatai:
Tárhely szolgáltató neve: Rackhost Zrt.
Tárhely szolgáltató címe: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Adószáma: 25333572-2-06
Cégjegyzékszáma: 06-10-000489
Telefonszáma: +3614451204
Holnapja: www.rackhost.hu
E-mail címe: info@rackhost.hu
Fogalmak
Felek: Az Eladó és a Vevő (Fogyasztó vagy Vállalkozás), együttesen.
Fogyasztó: Az a nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül jár el.
Fogyasztói szerződés: Olyan szerződés, amelynek egyik alanya Fogyasztónak minősül.
Jótállás:
Áru: A Térgyógyítás webshop kínálatában szereplő, megvásárolható termékek, amelyek lehetnek:
Szolgáltatás: A Térgyógyítás keretében nyújtott, megrendelés alapján elvégzett energetikai tevékenységek, amelyek célja az egyén vagy a tér energetikai tisztítása, harmonizálása. A szolgáltatások lehetnek:
Képzés: A Térgyógyítás módszereit átadó oktatási tevékenységek, amelyek személyesen vagy online formában is elérhetők. A képzések célja az önálló energetikai tisztítás elsajátítása, valamint az egyéni energetikai érzékelés és tisztítás fejlesztése. Az online képzésekhez digitális tananyagok, videók és hanganyagok tartozhatnak.
Vételár
Az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
Digitális elemeket tartalmazó áru
Olyan ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, úgy, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit. (Pl. letölthető meditációs zene, online képzés.)
Funkcionalitás
A digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse.
Webshop
A webshopunk, amelyen a szerződéskötés megvalósul.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz
Olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz lehet például az internetes felület (webshop), e-mail, stb.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, az Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. A Térgyógyítás (Pilling Tünde E.V.) alanyi adómentes, ennek megfelelően az árak nem tartalmaznak ÁFÁ-t. Az árak bruttó árak, melyek ÁFA-t nem tartalmaznak. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Ön és a Térgyógyítás (Pilling Tünde E.V.) közötti jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja a Térgyógyítás Általános szerződési feltételeit, melyek a megkötésre kerülő szerződés részét képezik.
Vonatkozó jogszabályok:
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó az Árukat, illetőleg Vállalkozásunk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
E-mail cím: hello@tergyogyitas.hu
Telefonszám: +36 303384571
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Vállalkozásunkkal panaszát. A panasz vonatkozhat a Vállalkozásunk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely az áru forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Vállalkozásunk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Vállalkozásunk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Vállalkozásunk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Vállalkozásunk álláspontját köteles megindokolni. Vállalkozásunk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
Vállalkozásunk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válasszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Vállalkozásunk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Vállalkozásunk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Vállalkozásunk és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Vállalkozásunkkal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Vállalkozásunk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha Vállalkozásunk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Vállalkozásunk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a vállalkozás panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, fogyasztói regisztrációt követően, a weboldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez egy módja a távolsági korlátok nélküli fogyasztói jogérvényesítésnek.
A fogyasztó panaszt tehet az online vásárolt áruval/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt vállalkozásnak lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon közösen kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok: Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Pilling Tünde E.V.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex: Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételeink egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Vállalkozásunknak a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.
Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, melyek weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Áruk tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt áruk tulajdonságairól az adott áru oldalán található leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük az áru(kat). Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy a vállalkozás jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. A vállalkozás a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás hibás ár esetén:
A vállalkozás kizárja felelősségét minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, a vállalkozás tájékoztatja Önt az esetről, és felkínálja az áru helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron az árut, vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshop használata
Webáruházunkban regisztráció nélkül, egyszerűen vásárolhat. A termékeket kategóriákba rendezve találja meg, a kiválasztott termékre kattintva részletes leírást, képet és árat is lát. Az esetleges akciók jól láthatóan, a kezdő és záró időponttal (vagy a készlet erejéig) vannak feltüntetve.
Ha szeretne megvásárolni egy terméket, adja meg a kívánt mennyiséget, majd kattintson a „Kosárba” gombra. A kosár tartalmát bármikor megtekintheti, módosíthatja vagy akár törölheti is a benne lévő tételeket. Ha végzett a válogatással, a „Megrendelés” gombra kattintva elindíthatja a vásárlási folyamatot.
A rendeléshez meg kell adnia a következő adatokat: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím, valamint – ha eltér – a szállítási cím is. Ezután választhat fizetési és szállítási módot. Ezek a visszaigazoló e-mailben is szerepelni fognak. A termékek mellett minden esetben látható a pontos ár.
A rendelés elküldése után automatikusan visszaigazoló e-mailt kap, amely jelzi, hogy rendelése megérkezett hozzánk.
Rendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte
A rendelés leadása után azonnali automatikus e-mailt küldünk, amely csak a rendelés beérkezését igazolja – ez még nem jelenti azt, hogy elfogadtuk a rendelést, és nem minősül szerződéskötésnek.
A szerződés akkor jön létre, amikor egy második e-mailben visszaigazoljuk, hogy elfogadtuk a megrendelést, és a fizetés megérkezett. Ez a visszaigazolás jelenti a megrendelés véglegesítését, és innentől kezdve számítjuk a teljesítési határidőt is.
Ha a rendelés elküldése után 48 órán belül nem kap tőlünk semmilyen visszajelzést, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken – előfordulhat, hogy technikai hiba miatt nem érkezett meg a rendelése.
Fontos tudnivalók a rendelésről
A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva Ön ajánlatot tesz, amely fizetési kötelezettséggel jár. Ha ezt az ajánlatot 48 órán belül nem igazoljuk vissza, az ajánlati kötöttség megszűnik.
A visszaigazoló e-mail kézhezvétele után, ha hibás adatot észlel, kérjük, haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül jelezze számunkra.
Fizetési módok
A webáruházban a következő fizetési módok közül választhat:
Árak és fizetési feltételek
A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, azonban az alanyi adómentesség miatt nem tartalmaznak áfát. A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak módosítására. A megrendelés teljesítése minden esetben a fizetés beérkezése után történik.
Szállítási és teljesítési feltételek
A megrendelés során lehetősége van kiválasztani a kívánt szállítási módot. A Térgyógyítás webshopban vásárolt termékek kiszállítása Magyarország területén belül és külföldre is lehetséges, az alábbi futárszolgálatok egyikével: MPL, Foxpost, GLS, DHL, Packeta. A választható lehetőségek a rendelési folyamat során jelennek meg, és a szállítási díjak is a megrendelés véglegesítése előtt, a pénztár oldalon láthatók.
Belföldi szállítás esetén a csomag várhatóan a fizetés beérkezésétől számított 2–5 munkanapon belül kézbesítésre kerül.
Külföldi szállításra is van lehetőség. Ebben az esetben a szállítási díj és a várható szállítási idő az adott célország és a kiválasztott szállító szolgáltató alapján automatikusan kiszámításra kerül a megrendelési folyamat során.
Teljesítési határidő
A megrendelés teljesítésére irányadó általános határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Amennyiben a teljesítés ezen határidőn belül nem történik meg, Ön jogosult póthatáridőt adni számunkra. Ha a póthatáridő alatt sem történik meg a teljesítés, Ön jogosult a szerződéstől elállni.
Jogfenntartás és kikötés
Amennyiben korábban rendelt tőlünk, de a csomagot nem vette át (kivéve, ha az elállási jogával élt), és az „Nem kereste” jelzéssel visszaérkezett hozzánk, vállalkozásunk csak akkor vállalja újabb rendelés teljesítését, ha a vételár és a szállítási díj előre kifizetésre kerül.
Online fizetés esetén a csomag csak akkor kerül átadásra a futárszolgálatnak, ha meggyőződtünk a fizetés sikeres teljesítéséről. Amennyiben a vételár nem került teljes egészében kiegyenlítésre, felhívjuk a figyelmét a hiányzó összeg pótlására.
Külföldi értékesítés
Bár elsősorban Magyarország területén vállaljuk a megrendelt áruk kiszállítását, külföldi szállításra is lehetőség van.
Külföldi vásárlás esetén az Általános Szerződési Feltételek teljes körűen érvényesek. Fogyasztónak minősül az a természetes személy, aki valamely EU-tagállamban nagykorú, vagy ott lakóhellyel rendelkezik, és a vásárlás során nem gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében jár el. Vállalkozásnak az a jogi vagy természetes személy minősül, aki az Európai Unión belül, letelepedési hellyel rendelkezőként gazdasági tevékenysége keretében vásárol terméket vagy vesz igénybe szolgáltatást.
A vásárlás elsődleges nyelve magyar. Nem vagyunk kötelesek a Fogyasztó tagállamának hivatalos nyelvén kommunikálni, és nem vállaljuk a külföldi tagállamok nemzeti jogában meghatározott, az adott termékkel kapcsolatos szerződésen kívüli követelmények teljesítését.
A külföldi vásárlók is az Általános Szerződési Feltételek szerint élhetnek jogaikkal. Online fizetés esetén a fizetés a vállalkozásunk által meghatározott pénznemben történik. A csomag átadása előtt minden esetben meggyőződünk a teljes összeg – beleértve a szállítási díjat is – kifizetéséről. Ha ez nem történik meg, értesítjük Önt az összeg kiegészítésének szükségességéről.
A nem magyarországi vásárlók is igénybe vehetik a Magyarországon elérhető szállítási lehetőségeket, amennyiben azok az adott országban is elérhetőek. Külföldi szállítási igény esetén a kiszállítás külön díj megfizetéséhez kötött.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával! A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát az áru adásvételére irányuló szerződés esetén az áru átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül. A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és az áru átvételének napja közti időszakban is. Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozata határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre. A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Vállalkozásunk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Vállalkozásunk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben.
A fogyasztónak a fizikai termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélküli elállási joga van. Nem gyakorolható az elállási jog:
Elállási szándékát írásban kell jeleznie a hello@tergyogyitas.hu e-mail címen. A terméket az elállás esetén a vásárló saját költségén köteles visszaküldeni. A visszatérítés a termék visszaérkezését követő 14 napon belül történik meg.
Időpont-módosítás és lemondás egyéni szolgáltatás esetén:
Egyéni konzultáció esetén a megrendelt szolgáltatás időpontja legkésőbb 24 órával korábban módosítható vagy lemondható, kizárólag telefonon vagy e-mailben. 24 órán belüli lemondás esetén a konzultáció megtartottnak minősül, visszatérítésre nincs lehetőség.
A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket tartalmazó áru esetén
Vállalkozásunknak biztosítania kell, hogy a fogyasztó tájékoztatást kapjon a termék digitális tartalmának, vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről, amelyek a termék szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek. Azonban, mivel a Térgyógyító zenék és meditációk nem igényelnek frissítéseket és további szolgáltatásokat a vásárlás után, ezek a termékek nem tartalmaznak folyamatos frissítéseket vagy további tevékenységeket a vállalkozás részéről. A vásárló a terméket egyszeri letöltés formájában kapja meg, és a letöltést követően nincs szükség további beavatkozásra.
Vállalkozásunk a terméket a vásárláskor és a letöltéskor teljesítette, és nem szükséges további frissítéseket biztosítanunk, mivel a termék nem igényel folyamatos szolgáltatást. Az adásvételi szerződés alapján a termék megfelel a szerződéses feltételeknek, és a teljesítés a letöltéssel megtörtént.
Ha a vásárló a letöltött terméket nem használja fel megfelelő módon, vagy nem követi a vásárláshoz tartozó tájékoztató utasításokat, akkor a vállalkozás nem felel a termék használatából eredő hibákért, amennyiben azok a helytelen használatból fakadnak.
Amennyiben a vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott arról, hogy a termék nem tartalmaz frissítéseket vagy további szolgáltatásokat, és ezt kifejezetten elfogadta, akkor a vállalkozás nem felelős az esetleges eltérésekért a szerződéses feltételekhez képest.
A termék az adásvételi szerződés alapján egyszeri letöltés formájában teljesítettnek tekinthető, és mivel a digitális tartalom nem igényel folyamatos szolgáltatást vagy frissítést, a vállalkozás nem köteles további frissítéseket biztosítani a termékhez.
Kellékszavatosság
A megrendelő a vásárolt termékekkel kapcsolatos kellékszavatossági jogát gyakorolhatja a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerint. Kellékszavatosság akkor érvényesíthető, ha a termék a megrendeléskor nem felelt meg a szerződésben meghatározott feltételeknek, vagy ha a termék a rendeltetésszerű használat során hibát mutatott.
A kellékszavatosság a vásárlás időpontjától számított két éven belül érvényesíthető, és a vásárló jogosult a termék cseréjére vagy javítására. A kellékszavatosság érvényesítése során a következő szabályok érvényesek:
A kellékszavatosság érvényesítésére a következő feltételek vonatkoznak:
Nem minősül hibás teljesítésnek, és nem jogosít kellékszavatossági igény érvényesítésére:
A megrendelő a kellékszavatosságot az alábbi módon érvényesítheti:
Termékszavatosság
A vállalkozás által forgalmazott fizikai termékek esetén a vásárló kizárólag akkor élhet termékszavatossági jogával, ha a termék szállítás során sérült vagy nem felel meg a leírásban szereplő állapotának (pl. törött kristály).
Milyen esetekben minősül hibásnak a termék?
A termék hibásnak minősül, ha az érkezéskor törött, sérült vagy ha a termék nem felel meg a leírásban szereplő minőségi jellemzőknek (pl. a kristályok nem érkeznek meg sértetlen állapotban). Mivel a termékek egyedi természetes anyagok (pl. kristályok), nem vállalunk garanciát olyan szubjektív elvárásokra, amelyek az egyéni energetikai élményeken alapulnak.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igény alapján?
Ha a termék a fenti kritériumoknak nem felel meg (például törött vagy sérült), akkor a vásárló jogosult a termék kicserélésére.
Milyen határidőn belül érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
A termékszavatossági igényt a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül lehet érvényesíteni. E határidő lejártát követően a vásárló a termékszavatossági jogot már nem gyakorolhatja.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatosságot?
A termékszavatossági igényt a vállalkozás forgalmazójával lehet érvényesíteni. Önnek kell bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.
Mikor mentesül a vállalkozás a termékszavatosság alól?
A vállalkozás mentesül a termékszavatosság alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
Kellékszavatosság és termékszavatosság együttes érvényesítése
A vásárló nem érvényesítheti egyszerre ugyanazon hiba miatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot. Ha a termékszavatossági igény érvényesítése során a vásárló a terméket kicserélteti, a cserélt termékre a kellékszavatosságot érvényesítheti.
Jótállás
A vállalkozás nem vállal jótállást a webshopban forgalmazott termékekre, mivel azok nem tartós fogyasztási cikkek, és nem tartoznak a jótállás hatálya alá.
Milyen esetekben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
A vásárlók termékszavatosságot érvényesíthetnek, ha a megrendelt termék a szállítás során megsérült vagy nem felel meg a leírásban szereplő jellemzőknek. Ennek alapján a következő esetekben élhet a vásárló szavatossági jogával:
Milyen jogok illetik meg Önt a termékszavatosság alapján?
A vásárló jogosult a hibás termék cseréjére. Ha a termék nem cserélhető, vagy a hiba nem orvosolható, a vásárló jogosult a vételár visszatérítésére.
Milyen határidőn belül érvényesítheti a termékszavatosságot?
A termékszavatossági igényt a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül lehet érvényesíteni. E határidő lejártát követően a vásárló a termékszavatossági jogot már nem gyakorolhatja.
Fontos tudnivalók
Mivel a Térgyógyítás webshopja nem tartós fogyasztási cikkeket forgalmaz, így a jótállás nem alkalmazható. A vásárlók kizárólag termékszavatosságot érvényesíthetnek a termékek hibás teljesítése esetén, a fenti feltételek szerint.
Javítás, csere, elállás kizárása egyes termékek és szolgáltatások esetén
A Térgyógyítás webáruházban megvásárolható szolgáltatások (például: aura tisztítás, energetikai tértisztítás) szubjektív, egyéni érzékelésen alapuló energetikai szolgáltatások, amelyek eredménye személyenként eltérő lehet. Ezekre sem javítás, sem csere nem értelmezhető, és pénzvisszafizetési garanciát sem vállalunk.
Hasonlóképp, az olyan termékek esetében, mint a Térgyógyító otthoni készlet, a programozott kristályok, valamint a digitális formában letölthető tartalmak (pl. térgyógyító zene és meditáció), nem értelmezhető a kijavítás vagy csere lehetősége. A letölthető termékek esetén – a vonatkozó jogszabályok alapján – a vásárló a digitális tartalom megvásárlásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy az elállási jogát elveszíti, mivel a teljesítés megkezdése a vásárló kifejezett hozzájárulásával történik.
A fentiek alapján kijelentjük, hogy a Térgyógyítás webáruházban kínált termékek és szolgáltatások jellegüknél fogva nem esnek a klasszikus szavatossági és jótállási kötelezettségek alá. Ebből kifolyólag a vásárló a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok alapján meghatározott javítási vagy csereigénnyel nem élhet.
Jótállás és szavatossági jogok viszonya
A vállalkozás által üzemeltetett webáruházban elérhető termékek és szolgáltatások jellege miatt kötelező jótállás nem áll fenn, mivel egyik termék sem minősül a jogszabályban meghatározott tartós fogyasztási cikknek. A megvásárolható szolgáltatások (pl. aura- és tértisztítás) szubjektív élményen alapulnak, ezért azokra sem jótállási, sem kellékszavatossági kötelezettség nem vonatkozik.
A digitális tartalmak (pl. letölthető térgyógyító zene, meditáció) esetében a vásárló kifejezett beleegyezésével történik a teljesítés, így az elállási jog és jótállás nem érvényesíthető.
A vállalkozás önkéntes jótállást sem vállal sem a fizikai, sem a digitális termékekre, sem a szolgáltatásokra, tekintettel azok egyedi, személyre szabott és energetikai természetére, illetve arra, hogy azok nem minősülnek iparilag előállított, javítható vagy cserélhető fogyasztási cikkeknek.
Három munkanapon belüli csereigény
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti három munkanapon belüli árucsere kötelezettség kizárólag a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Mivel a webáruházban elérhető termékek nem tartoznak ezen rendelet hatálya alá, ilyen kötelezettség nem áll fenn.
Jótállási kötelezettség alóli mentesülés
A vállalkozás jótállási kötelezettséget nem vállal, így a mentesülés kérdése nem értelmezhető.
Záró rendelkezések
A vásárló jogait a mindenkor hatályos jogszabályok biztosítják, és a vállalkozás minden esetben törekszik arra, hogy az Általános Szerződési Feltételek teljes körű érvényesítése mellett segítse ügyfeleit. A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekben, problémákban, kérjük, forduljon bizalommal hozzánk!
Amennyiben bármilyen kérdése vagy észrevétele van, vagy úgy érzi, hogy a vásárlás során bármilyen jogi vagy technikai probléma merült fel, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a weboldalon található elérhetőségek egyikén.
Köszönjük, hogy a Térgyógyítás szolgáltatásait választotta!
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a cookie-k az eszközinformációk tárolására és/vagy elérésére. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy ezen az oldalon olyan adatokat dolgozzunk fel, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás megtagadása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat és funkciókat.